مقدمه ای بر برنامه نویسی جاوا

جاوا چیست؟ از کجا به وجود آمد؟ چه تفاوتهایی با سی پلاس پلاس دارد؟ و برای کار کردن با آن، به چه ابزار/محیط هایی نیاز است؟
جاوا چه هست و چه نیست؟ از کجا به وجود آمد؟ چه تفاوتهایی با سی پلاس پلاس دارد؟ و برای کار کردن با جاوا، به چه ابزارها و محیطهای برنامه نویسی نیاز داریم؟
جاوا چه چیزهایی هست و چه چیزهایی نیست؟
مقایسه اجمالی تفاوتهای جاوا با سی پلاس پلاس
تاریخچه جاوا
نصب ابزارهای اولیه کار با جاوا
معرفی برخی از محیطهای توسعه جاوا
نصب محیط توسعه مجتمع اکلیپس
نصب محیط توسعه مجتمع نت بینز
نصب محیط توسعه مجتمع اینتلیجی آیدیا
آشنایی مقدماتی با محیط توسعه مجتمع اکلیپس

به عنوان یکی از دانشجوهای اولین دوره مهندسی نرم افزار دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)، این شانس رو داشتم که به همراه گروهی دیگه از همکلاسی هام، جزء اولین کسانی باشیم که زبان برنامه نویسی (در اون موقع) خیلی جدید جاوا رو یاد گرفتم. مدتی بعد، دانشکده کامپیوتر تصمیم گرفت که یک درس یک واحدی کارگاه رو که خیلی برای دانشجوها مطالب مفیدی نداشت، تبدیل کنه به درس جاوا. و این شد اولین تجربه تدریس رسمی من تو دانشگاه، در حالی که هنوز خودم دانشجوی کارشناسی بودم و بعضی از دانشجوهام، هم ورودیهای خودم! …نمیدونم…

شاید تازگی و زیبایی جاوا بود (در مقایسه با/بعد از سالها کلنجار رفتن با بیسیک و پاسکال و سی و سی پلاس پلاس)، یا شاید این تجربه قشنگی بود که برای من شد اولین تجربه تدریس تو دانشگاه، یا شاید خصوصیات خاص و بدیعش بود بهمراه انسجامش در کد زدن، یا شاید… هرچی بود، ابزار دست من موند و هنوزم که هنوزه نتونستم به هیچ چیز دیگه ای که بعد از اون اومد سوئیچ کنم. شاید هم تعصب من صرفاً از روی علاقه شخصی من باشه، ولی این زبان واقعاً زیباست! و من در سالهای گذشته، بیشتر از هر موضوع دیگری، در دروس/سخنرانی ها/کارگاه ها/ارائه ها، توی دانشگاه ها/کالج ها تدریسش کردم و همیشه از کار کردن با/تدریس اون لذت بردم. ولی…

متأسفانه مراجع فارسی خیلی خوبی واسه این درس وجود نداشته یا شاید خوب تدریس نشده، یا شاید هم کار با زبانها و محیطهای برنامه نویسی دیگه مثل سی شارپ، راحتتر به نظر میومده که تعداد برنامه نویس جاوای کمی تو کشور ما (به نسبت دیگر زبانها و تکنولوژیها) وجود داره. بنابراین، من تمام تجارب تدریسم در بیست سال گذشته رو جمع کردم و سعی کردم این درس رو بسازم تا نه فقط دانشجوهایی که سر کلاسم هستن، بلکه همه علاقه مندان به جاوا، بتونن هنر برنامه نویسی با این زبان رو به سادگی یاد بگیرن و (اگه سبک تدریس من رو دوست داشتن،) به بقیه هم یاد بدن. پس اگه شما هم دوست دارین برنامه نویسی جاوا رو یاد بگیرین، فرصت رو از دست ندین چون این درس، قدم اول رو برمیداره و شما رو با مقدمات کار آشنا میکنه: مقدمه ای بر برنامه نویسی جاوا!

شاركه مع الاصدقاء
You can view and review the lecture materials indefinitely, like an on-demand channel.
Definitely! If you have an internet connection, courses on Udemy are available on any device at any time. If you don't have an internet connection, some instructors also let their students download course lectures. That's up to the instructor though, so make sure you get on their good side!

كن أول من يضيف تعليقا.

Please, تسجيل الدخوللترك تعليق
47e6773c5f38ffc69b0c7eddc5911aa6
ضمان استرجاء ثمن الكورس 30 يوم

الكورس يتضمن

2 ساعة من الفيديوهات
3 مقالات
الرجوع الى الكورس مدي الحياة
يمكن الدخول على الكورس من الموبايل
شهادة اتمام الكورس

اعلان مميز

قد يعجبك

قد يعجبك

مقدمه ای بر برنامه نویسی جاوا
السعر :
$19.99 $14